طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ

همه چیز در مورد طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ

همه چیز در مورد طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ آن

یک سوال متداول این است که چگونه می توانم کاتالوگ طراحی و چاپ کنم؟ در این مقاله ما در مورد طراحی فنی این بروشور صحبت نخواهیم کرد و باور ندارید که به دنبال پاسخی برای این سوال هستید. اگر این موردی است که شما به دنبال آن هستید ، ما یک ویدیوی آموزشی را در آینده درج خواهیم کرد تا جزئیات خوب در مورد بروشور و طراحی کاتالوگ را توضیح دهیم. اما اطمینان حاصل کنید که طراحی دارای تخصص هستند که مهارت داشته باشند و تمام حرفه ای شما را بشناسند و انجام دهند ، مهم نیست که چقدر سخت است کار طراحی آن مهم موفق شدن شما است.

طراحی خوب
درست است که طراحی کار مورد نظر طراح است ، اما دانستن برخی از نکات مهم مربوط به طراحی کاتالوگ ، خوب است. بدانید که مردم از تصاویر و طرح های کارتونی که باعث سردرگمی خواننده می شود ، چشم پوشی می کنند. بنابراین بروشور یا کاتالوگ خود را ساده کنید و جای خود را برای فضای سفید بگذارید و در یک یا دو رنگ اصلی ارائه شود.
استفاده نکنید.
نوع کاغذ
مراقب باشید که کاغذ نازک و ارزان را انتخاب نکنید و به یاد داشته باشید که این بروشور یک وسیله تبلیغاتی است که برای هرچه بیشتر ممکن نگه داشته می شود و با بروشورها متفاوت است. ا

به طور خلاصه ، کیفیت چاپ بروشور و زیبایی طراحی آن به طور کامل نشان دهنده تصویری از تسهیلات شما در مقابل مشتریان است و اولین و جلوه ای را که به شرکت شما وارد می کند به آن می بخشد.


استفاده آسان
بروشور یا کاتالوگ راهی آسان برای حمل و نقل بازاریاب با دست خود و پیاده کردن آنها به جایی است که مشتریان و مشتریان شما می توانند در مورد محصول یا خدمات خود به آنها بگویید.

یکی از روشهای بازاریابی شما
شما با استفاده از یک کاتالوگ یا بروشور در طیف وسیعی از دیگر فعالیتهای بازاریابی توسط متخصصان بازاریابی مانند تی شرت با آرم شرکت یا کیف های دستی که در تالار گفتگو در محل تجارت شما توزیع می شود .

فراوانی اطلاعات
کاتالوگ فضای بیشتری را برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما و همچنین اطلاعات در مورد شرکت شما فراهم می کند.
هزینه ها
هزینه طراحی و چاپ کاتالوگ در مقایسه با نتیجه ای که به دست می آورید و در مقایسه با هزینه سایر روشهای بازاریابی گران نیست.

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اصول طراحی لوگو

هر نوع آرم باید دارای ویژگی های زیر باشد که در هنگام طراحی لوگو توسط طراح لوگو  از راه دور در مورد توجه قرار گیرد این ویژگی ها را می توان در نکات زیر توضیح داد:

 

طراحی لوگوی خلاقانه شرکت شما بسیار مهم است، چون اولین چیزی که از شرکت شما در جهان است و مشتری شما هنگام بازدید از وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی یا محصول شما می بیند طراحی منحصر به فرد و منحصر به فرد لوگو است. همچنین سریعترین راه برای یادآوری افراد در زمینه تجارت شماست. این هویت تجاری و بصری است که به کلیه کانال های بازاریابی متصل می شود ، به آنها روحیه واحدی می بخشد ، به مشتری این احساس را می دهد که به شرکت شما و محصولات شما اعتماد نماید.

 

من به عنوان یک گرافیست  مستقل اغلب مشتریانی را می بینم که از شروع یک هویت برند برای یک شرکت جدید سردرگم شده و سوالات زیادی درباره لوگوی مناسب برای تجارت خود دارند؟ از نظر نوع آرم؟ و رنگهایش؟ ساختن یک هویت تجاری؟ محتویات هویت تجاری؟

 

 بنابر این موارد زیر برای شما توضیح می دهد که آرم چیست؟ چگونه لوگو طراحی می شود؟ چه نوع آرمهایی طراحی می کنم؟ ما همچنین در مورد مهمترین اصولی که باید هنگام طراحی یک آرم حرفه ای مورد توجه قرار گیرد ، یاد خواهیم گرفت و به شما نشان می دهیم که هویت برند در حال حاضر یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکتها است.

 

هر سازمان ، شرکت یا سازمان تجاری که تأسیس شود ، هدف اصلی آن بازاریابی یک محصول یا چندین محصول یا حتی پشتیبانی از یک ایده خاص یا ایجاد یک ارزش است و برای رسیدن به هدف اصلی و برقراری ارتباط با هدف ، نیاز به ایجاد یک استراتژی بازاریابی دارد که واسط برای شناسایی هویت تجاری است که آن را از هم متمایز می کند.

هویت تجاری:

ایجاد هویت برند برای شرکت ها یکی از مهمترین عوامل موفقیت در زمان ما است ، اما چه مؤلفه هایی از هویت برند است که من برای مشتریان ارزشمند خود طراحی می کنم بسیاری از موارد ،در ذیل آمده اما محدود به آنها نیست

 

محتوای هویت تجاری:

کلیه نشریات و مقالات مکاتبات را طراحی کنید

طراحی پاکت نامه ها و کارتهای شناسایی برای کارمندان درون سازمان

طراحی وب سایت

طرح های رسانه های اجتماعی

لباس و لباس کارمندان ، کارمندان ، وسایل نقلیه موسسه را طراحی کنید

هنگام طراحی یک هویت تجاری ، رنگ هایی را در نظر می گیریم که با آرم سازمان مطابقت دارد.

 

انواع طراحی لوگو

سه نوع کلی برای طراحی لوگو وجود دارد :  نوشتاری (لوگوتایپ یا مونوگرام) تصویری و علامت اختصاری (پیکتوگرام و آرم) نوشتاری – تصویری اینکه کدام یک از این سه نوع طراحی لوگو مناسب است بستگی به برخی از عوامل دارد، از جمله وسعت کاری، منحصر به فرد بودن اسم، نوع شغل یا خدمات و عواملی دیگر

 

لوگو تایپ

یکی از شیوه های طراحی لوگو، لوگو تایپ می باشد که این شیوه طراحی بدون استفاده از شکل و تصویر فقط با استفاده از اسم در طراحی استفاده می گردد . شیوه خاص و منحصر به فرد در نوشتار یک لوگو را، لوگو تایپ می گویند. لوگو تایپ در زبان انگلیسی بسیار راحت تر و قابل اجرا تر نسبت به زبان فارسی می باشد. در زیر چند نمونه لوگو تایپ را برای شما جمع آوری نموده ایم.

شاخصه های یک طراحی لوگو خوب

مفهوم یک لوگو و  یک آرم درواقع یک تصویر یا تصویر گرافیکی است از کسب و کار شما در ذهن مخاطب، و آن چهره خاصی است که از طریق آن شخص خاص ، سازمان ، شرکت ، محصول یا حتی یک کشور مشخص می شود این لوگو شامل یک نماد ، نام ، اختصارات یا یک گرافیک است ، می توان آن را با دو شکل ترکیب کرد ، مانند ترکیب حروف و نمادها ، و لوگو ممکن است یک رنگ داشته باشد ، یا بیش از یک رنگ باشد ، یا به رنگ سیاه و سفید باشد و لوگو نیازی به بیان یک نهاد رسمی یا حتی اهداف آن نداشته باشد.

تعالی: هدف اصلی آرم تشخیص سازمان یا شرکتی است که آن را دارد. به عنوان یک لوگو ، لازم است که یک لوگو متمایز و منحصر به فرد باشد که مشابه آرم های دیگر نباشد. این ایده اصلی مالک را به خوبی نشان می دهد: نوع سایت و شرکت یا سازمان ، نقش اصلی را در انتخاب نوع ، مشخصات و رنگ های آرم ایفا می کند ، به گونه ای که آن را مطابق دلخواه نشان می دهد.

سادگی: لازم است که آرم با سرعت درک و سادگی آن مشخص شود. بسیار پیچیده تر است.

بزرگنمایی: آرم حرفه ای هنگام بزرگنمایی ، وضوح ، و ویژگی های خود را حفظ می کند.

شفافیت: آرم حتی اگر به صورت سیاه و سفید چاپ شود ، باید شفاف نگه داشته شود ، زیرا آرم به طور رسمی در مکاتبات بین موسسات ، ایالت ها و شرکت ها استفاده می شود ، و اغلب به صورت سیاه و سفید چاپ می شود ، بنابراین لازم است وضوح عناصر آن حفظ شود.

 

رنگ ها: در زمینه طراحی نشانه به طور کلی توصیه نمی شود که بیشتر رنگ ها را بیشتر از سه رنگ استفاده کنید ، زیرا این مسئله منجر به بروز مشکلات زیادی از جمله مشکل در تشخیص رنگ ها و پیچیدگی آرم و هزینه های چاپ می شود و باید در مورد رنگ هایی که می خواهید انتخاب کنید ، با این چند شرکت مشورت کنید.

 زیبایی و ظرافت: ظرافت در اینجا دو نوع است: ظرافت در استفاده از تکنیک ها: برای استفاده از ابزارها برای ایجاد لوگو استفاده می شود ، خواه در ابزار مورد استفاده در مرحله اول طراحی روی کاغذ یا برنامه هایی که برای طراحی و نوآوری استفاده می شود.

برداشت و معنای لوگو: هر آرم جهانی و خلاقانه سمبل کار شرکت است ، طراحی یک لوگو غیرقابل تصور است که نهایتا نشانه شرکت در حوزه فعالیت شرکت نباشد. اینکه این آرم حاوی چیزی باشد که نشان دهنده ساخت برجها باشد ، خواه طراحی نقاشی یا کلمات ، و در اینجا خلاقیت در قالب محتوا و کلمات و نحوه ترسیم و نوآوری به وجود می آید ، این همان چیزی است که طراحان را از یکدیگر متمایز می کند.

روش های طراحی لوگو

در مطالب بعدی در مورد این بخش صحبت خواهیم کرد اما در این بخش به یکی از مهترین روشهای طراحی لوگو به صورت مختصر می پردازیم.

 

الهام گیری

هر اثری که در حال حاضر می بینید ، صرفاً ایده ای است که در ذهن انسان بوجود آمده و با اشتیاق به زمینه ای که می خواهد در آن ایجاد کند ، از او الهام گرفته است ، اما الهام به طور اتفاقی و بخصوص در زمینه تحقیق به وجود نمی آید. سایتهای زیادی وجود دارند که از جمله خدمات ارائه می دهند:ین سایت در زمینه طراحی آرم بسیار مشهور است ، که توسط هزاران طراح از سراسر دنیا به اشتراک گذاشته می شود. از معروف ترین طرح های بین المللی در صفحه اصلی الهام بگیرید و به نمایش بگذارید. سایتی است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند زیرا فرصتی برای نمایش بهتر طرح ها و ارائه خدمات به دیگران را ارائه می دهد.

 

 

  • nofis98292 nofis98292
  • ۰
  • ۰

موارد اساسی در طراحی لوگو را بدانید!

یه لوگو چه چیزایی داره؟

هیچکس نمیتونه ادعا کنه که رو دست نداره توی این کار. اما خیلیا هستن که توی این راه آزمایشات و تمارین زیادی میکنن تا بالاخره به نتیجه برسن و از این حرفه چیزای جدید یاد بگیرن

 

امروزه دیگه هرکیو نگاه کنی یه دستی تو این هنر داره و یه عده کارشون شده ساخت لوگو اونم به صورت عمده ای! اما کسی که از سد این جمعیت طراحان عبور میکنه یه حرفه ای مثل شماست که با یه کم اطلاعات بیشتر و بهتر، کار با ابهت تر و بدرد بخور تری بیرون میده و نظر شرکت رو جلب می کنه.

طراحی لوگو و نماد

جزو مهمترین المان های طراحی در ساختار یک سازمان و هر مجموعه ای طراحی لوگو می باشد، زیرا لوگو مفهومی از تمام ساختار یک مجموعه می باشد. طراحی لوگو با توجه به اصول طراحی و استفاده از ساختار مفهومی می تواند تبدیل به یک اثر هنری و یک نشانه ماندگار شود. در طراحی لوگو توجه به اصول سازمان مربوطه و ترکیب این اصول با قوانین طراحی و هنر یک امر پیچیده و مهم می باشد که توسط اهل فن این رشته باید انجام گردد.توجه به اصول زیبا شناختی در طراحی لوگو ، استفاده از رنگ بندی مربوطه،حتی استفاده از ریاضیات  در طراحی می تواند تبدیل به یک ایده جالب و در عین حال زیبا گردد. همیشه به این مورد در طراحی بیشتر از سایر وجوه توجه کنید. زیرا لوگو مجموعه شما در همه جهات مورد استفاده قرار خواهد گرفت، در طراحی سربرگ، طراحی پوستر، طراحی ست اداری، طراحی کارت و … به این خاطر می باشد که طراحی لوگو فراتر از یک طراحی ساده و ترکیب یک یا چند کلمه می باشد.

اصول طراحی لوگو

 اصول کلی که برای طراحی یک لوگو تعریف شده عبارت است از:  ساده و روان بودن لوگو بطوریکه  با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.  قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد (امروزه لوگوهایی برای یک محصول یا خدمات از یک شرکت طراحی میشوند که نیازی به قابلیت تک رنگ شدن ندارد، به کاربری لوگو در طولانی مدت توجه کنید!).  قابلیت کوچک شدن در ابعاد ۱ سانتی متر را دارا باشد.  ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.  وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.

انواع طراحی لوگو

سه نوع کلی برای طراحی لوگو وجود دارد :  نوشتاری (لوگوتایپ یا مونوگرام) تصویری و علامت اختصاری (پیکتوگرام و آرم) نوشتاری – تصویری اینکه کدام یک از این سه نوع طراحی لوگو مناسب است بستگی به برخی از عوامل دارد، از جمله وسعت کاری، منحصر به فرد بودن اسم، نوع شغل یا خدمات و عواملی دیگر

 

لوگو تایپ

یکی از شیوه های طراحی لوگو، لوگو تایپ می باشد که این شیوه طراحی بدون استفاده از شکل و تصویر فقط با استفاده از اسم در طراحی استفاده می گردد . شیوه خاص و منحصر به فرد در نوشتار یک لوگو را، لوگو تایپ می گویند. لوگو تایپ در زبان انگلیسی بسیار راحت تر و قابل اجرا تر نسبت به زبان فارسی می باشد. در زیر چند نمونه لوگو تایپ را برای شما جمع آوری نموده ایم.

  • nofis98292 nofis98292
  • ۰
  • ۰

جگونه برای طراحی لوگو برنامه ریزی کنیم

 روی کاغذ برنامه ریزی کنید و روی کاغذ  رسم کنید ، حتی اگر ایده کاملی در مورد آرم و کلماتی که در رابطه با شرکت است وجود نداشته باشد ، منجر به ظاهر شدن آرم و نحوه ترسیم آن می شود ، باید طراحی آرم قبل از حرکت به مرحله بعدی روی کاغذ تکمیل شود.

یک طرح را انتخاب کنید

 بعد از اینکه تمام ایده ها را در اطراف آرم ترسیم کردید باید آرم مناسب را انتخاب کنید و شروع به لغو همه شعارهایی که برای انتخاب خود مناسب نمی بینید کنید، باید حداقل سه آرم مختلف برای مشتری یا شرکت تولید کنید.

طراحی بر روی رایانه

 این مرحله مهمترین مرحله پس از اتمام انتخاب آرم است و شما باید در مورد نحوه ترسیم آرم و مؤثرترین برنامه ها برای طراحی آن ، فکر کنید ، دو نوع طرح وجود دارد که در جهان بیشتر استفاده می شود زیرا رایگان است و این است: پیکسل طراحی که بیشترین در طراحی های آن در پیکسل ها و معروف ترین این برنامه هایی که از چنین طراحی استفاده می کنند فتوشاپ است اما اصلا توصیه نمی شود. وکتور طراحی: طراحی وکتور: در طراحی های آرم استفاده می شود ، زیرا این مزیت و امکان بزرگنمایی آرم را در تمام رسانه های دیگر فراهم می کند و به راحتی در همه اندازه ها قابل چاپ است و از معروف ترین برنامه هایی که از طرح های ویکتور استفاده می کنند بدون رقیب Adobe Illustrator ، برنامه دیگری وجود دارد Inkscape اینکسکیپ (توجه داشته باشید): اگر پیش زمینه ای در مورد استفاده از این برنامه ها و روش طراحی وجود ندارد ، در YouTube جستجو کنید و در زمینه طراحی لوگو ها و برنامه های مورد استفاده برای طراحی ، تحقیقاتی انجام دهید و ترجیح می دهید برنامه Illustrator را از Adobe یاد بگیرید تا از طراحی وکتور استفاده کنید ، دوره های کامل وجود دارد. توسعه مستمر: همه کارها باید با زمان و فناوری سازگار باشد و طراح موفق کسی است که هر روز خود را توسعه می دهد و چیز جدیدی را در مورد طراحی می آموزد و همچنین آثار و آرم هایی را که طراحی کرده است توسعه می دهد ، این فرصت به یک خالق نیاز دارد تا از آن استفاده کند. شما این فرصت را دارید که یک مشتری را برای یک مشتری یا شرکتی طراحی کنید که هدر ندهید و از آن بهره برداری نکنید حتی اگر دانش خاصی ندارید ، اما مهمتر از همه ، شما این جسارت را دارید که طراحی کنید و وارد این زمینه فوق العاده شوید و اگر در مراحل اولیه طراحی شکست بخورید. سعی کنید تا یک لوگوی موفق طراحی نکنید ، دوباره سعی کنید و از آرم و از توانایی های خود استفاده کنید و به نتیجه هایی می رسید که خود را مجذوب خود می کند و همه چیز به شما بستگی دارد و این براساس تجربه من در حال حاضر توانایی های خودم را در مورد طراحی وب سایت ها توسعه می دهم و هنوز هم هستم. وارد حوزه دانش شوید.

تخیل

 بسیاری از دانشمندان گفته اند که گفتار انیشتین (تخیل مهمتر از دانش است) نکته بسیار مهمی است ، زیرا کسی که فاقد تخیل است در واقع فاقد بالهایی است که به او کمک می کند تا در زمینه دانش پرواز کند و دانش کاملی از نیاز به دست آورد. تکامل و تخیل و به پروژه هایی که در طراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند ، همیشه سعی کنید طرح را در تخیل خود تصور کنید و تا حد ممکن سعی کنید آن را بر روی زمین بکار ببرید حتی اگر چیزی را نمی دانید ، به دنبال جواب بگردید و در مورد سؤالی که می توانید پیدا کنید جواب درست است. مهمترین چیز این است که جلوی پرسیدن را نگیرید.

نحوه کار با آرم ما این لوگو را در زندگی روزمره زیاد می بینیم ، روی لباس ، ماشین ، تلفن و محبوب ماست ، یعنی در همه جای ما. پس آرم چیست؟ لوگو یک آرم یا علامت تجاری یک سازمان است و توسط شرکت ها استفاده می شود زیرا به طور خلاصه تصویری از موسسه را منعکس می کند ، گفته می شود که این تصویر قادر است هزاران کلمه را بیان کند و افراد معمولاً یادآوری یک تصویر ساده را بسیار آسان تر از به خاطر آوردن کلمات انتزاعی می کنند. چشمان ما تمایل به اشیاء بصری و یک لوگوی خوب طراحی شده است که در آن علاوه بر اضافه کردن تصاویر و نمادها ، فقط نوشته شده است. فرایند طراحی لوگو از نظر طراحی عکاسی چالش برانگیز است و هنگام طراحی آن باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید. هرچند که وقتی تأثیر خوبی بر مشتری ایجاد کند به نتایج رضایت بخش می رسد.و مهمترین چالش این است که ایده یا مفهوم را بگیرید و آن را با یک نماد یا طرح بیان کنید. عکاسی بخشی جدایی ناپذیر از دید و هویت سازمان است.این بخش بسیار مهم است.

 

هدف: تعیین هدفی که شرکت شما مایل به استفاده از آرم است شما را به سمت طراحی مطلوب راهنمایی می کند ، برخی از شرکت ها در مرحله معرفی شرکت یا محصول قرار دارند یا به آنها یادآوری می کنند یا اعتماد به نفس خود را ایجاد می کنند و یا باعث ایجاد اعتماد به نفس در مشتریان می شوند و یا حتی باعث تحسین مشتریان می شوند و لوگو بر اساس آنچه شرکت شما آرزو می کند. فکر کردن در مورد گروه های هدف: مهم است که مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و تصویری را که می خواهید شرکت شما برای آنها ظاهر شود ، تعیین کنید ، زیرا این افراد ذینفع خدمات خود هستند ، به عنوان مثال آرم مورد استفاده برای شرکتی که در زمینه قانونی مشغول به کار است باید منعکس کننده قدرت و اطمینان باشد که لزوماً نباید شرکتی در زمینه خلاقیت باشد. . آیا باید نام شرکت را در آرم وارد کنم یا خیر؟ شما باید به این سؤال پاسخ دهید ورود نام در هنگام شناسایی یا شناسایی نام شرکت ضروری است ، به ویژه اگر بودجه بازاریابی محدود باشد و اگر نام شرکت خیلی عمومی یا خیلی طولانی است از ورود به آن خودداری کنید. از رنگ های اصلی که معمولاً در شرکت استفاده می شود ، پیروی کنید ، یعنی رنگ های مورد استفاده در تبلیغات تبلیغاتی شرکت. آنها را با الهام از لوگوهای محبوب اما نه تقلید الهام می گیرید. خریدن 10 یا 15 آرم شرکتی شبیه به شما می تواند ایده هایی را برای انجام دادن به شما ارائه دهد. آرم خود را ساده کنید ، از رنگ های زیاد و خطوط و تصاویر زیاد پرهیز کنید ، هرچه مشاهده شود پراکنده تر ، لوگوی ساده تر بهتر و ارزان تر است. ایجاد بیش از یک طرح آنها را مقایسه کنید و مناسب ترین را انتخاب کنید. طرح خود را در معرض دید عموم قرار دهید و از طریق بازخورد از طریق پرسشنامه و پیشنهادات بهره مند شوید.

 

  • nofis98292 nofis98292
  • ۰
  • ۰

شاخصه های یک طراحی لوگو خوب

مفهوم یک لوگو و  یک آرم درواقع یک تصویر یا تصویر گرافیکی است از کسب و کار شما در ذهن مخاطب، و آن چهره خاصی است که از طریق آن شخص خاص ، سازمان ، شرکت ، محصول یا حتی یک کشور مشخص می شود این لوگو شامل یک نماد ، نام ، اختصارات یا یک گرافیک است ، می توان آن را با دو شکل ترکیب کرد ، مانند ترکیب حروف و نمادها ، و لوگو ممکن است یک رنگ داشته باشد ، یا بیش از یک رنگ باشد ، یا به رنگ سیاه و سفید باشد و لوگو نیازی به بیان یک نهاد رسمی یا حتی اهداف آن نداشته باشد.

 لوگو مهمترین نشان دهنده موارد زیر است:

تعالی: هدف اصلی آرم تشخیص سازمان یا شرکتی است که آن را دارد. به عنوان یک لوگو ، لازم است که یک لوگو متمایز و منحصر به فرد باشد که مشابه آرم های دیگر نباشد. این ایده اصلی مالک را به خوبی نشان می دهد: نوع سایت و شرکت یا سازمان ، نقش اصلی را در انتخاب نوع ، مشخصات و رنگ های آرم ایفا می کند ، به گونه ای که آن را مطابق دلخواه نشان می دهد.

سادگی: لازم است که آرم با سرعت درک و سادگی آن مشخص شود. بسیار پیچیده تر است.

بزرگنمایی: آرم حرفه ای هنگام بزرگنمایی ، وضوح ، و ویژگی های خود را حفظ می کند.

شفافیت: آرم حتی اگر به صورت سیاه و سفید چاپ شود ، باید شفاف نگه داشته شود ، زیرا آرم به طور رسمی در مکاتبات بین موسسات ، ایالت ها و شرکت ها استفاده می شود ، و اغلب به صورت سیاه و سفید چاپ می شود ، بنابراین لازم است وضوح عناصر آن حفظ شود.

مراحل انتخاب لوگو:

شناختن خوب شرکت یا موسسه ، از نظر تخصص ، خصوصیات ، تاریخچه ، شعب ، محل استقرار ، محصولات ، اهداف و سایر اطلاعات مربوط به شرکت ، علاوه بر آن دسترسی به انتشارات و طرح های قدیمی. مربوط به شرکت برای آشنایی بیشتر با ایده ها و ذهنیت شرکت ، از افکار و نظرات صاحب کسب و کار در مورد آرم استفاده کنید ، اما لازم نیست که آنها را اتخاذ کنید. برای انتخاب و طراحی لوگو وقت بگذارید. هماهنگی و تنظیم کلیه اطلاعات مربوط به شرکت یا سازمان ، قبل از شروع طراحی لوگو  یک گام مهم است و همچنین جستجو در اینترنت برای شرکت های مشابه و جمع آوری اطلاعات در مورد طرح های آنها بسیار مهم است. ایجاد یک لوگو جدید و کار کردن بر روی آن به صورت خلاقانه ، تقلید از یک آرم قبلی برای هر شرکت یا سازمانی یک اشتباه جدی است.

ویژگی های یک لوگو موفق

اگر به همه شعارهای سایتهای بزرگ و شرکتهای بزرگ نگاهی بیندازیم ، خواهیم دید موارد مشترکی وجود دارد که باعث موفقیت لوگو آنها شده است:

 خلاقیت لوگو: آنچه شعار را از دیگری متمایز می کند خلاقیت ، برنامه ریزی و نوآوری است ، هنگامی که شروع طراحی از مرحله اول و فکر مرحله اول است. خلاقیت اولین قدم به سمت تعالی و عشق به کار است. شما باید طراحی آرم ها را دوست داشته باشید تا تمام توانایی های خود را در این زمینه به دست بیاورید.

سادگی لوگو: هر کار عالی که در حال حاضر می بینید ساده و ساده است به دنبال پیچیدگی هایی در زمینه طراحی به طور کلی و به خصوص در زمینه طراحی لوگو نباشید به گونه ای که موانع و پیچیدگی هایی در زمینه کار وجود داشته باشد و سادگی چیزی است که می خواهید. شما باید این کار را جلوی چشمان خود قرار دهید ، یعنی دوست داشتن هرچه بیشتر مردم با شعار ، و این آرزو فقط با سادگی انجام می شود که به یک ایده زیبا و خلاقانه نیاز دارید.

رنگ ها: در زمینه طراحی نشانه به طور کلی توصیه نمی شود که بیشتر رنگ ها را بیشتر از سه رنگ استفاده کنید ، زیرا این مسئله منجر به بروز مشکلات زیادی از جمله مشکل در تشخیص رنگ ها و پیچیدگی آرم و هزینه های چاپ می شود و باید در مورد رنگ هایی که می خواهید انتخاب کنید ، با این چند شرکت مشورت کنید.

 زیبایی و ظرافت: ظرافت در اینجا دو نوع است: ظرافت در استفاده از تکنیک ها: برای استفاده از ابزارها برای ایجاد لوگو استفاده می شود ، خواه در ابزار مورد استفاده در مرحله اول طراحی روی کاغذ یا برنامه هایی که برای طراحی و نوآوری استفاده می شود.

برداشت و معنای لوگو: هر آرم جهانی و خلاقانه سمبل کار شرکت است ، طراحی یک لوگو غیرقابل تصور است که نهایتا نشانه شرکت در حوزه فعالیت شرکت نباشد. اینکه این آرم حاوی چیزی باشد که نشان دهنده ساخت برجها باشد ، خواه طراحی نقاشی یا کلمات ، و در اینجا خلاقیت در قالب محتوا و کلمات و نحوه ترسیم و نوآوری به وجود می آید ، این همان چیزی است که طراحان را از یکدیگر متمایز می کند.

روش های طراحی لوگو

در مطالب بعدی در مورد این بخش صحبت خواهیم کرد اما در این بخش به یکی از مهترین روشهای طراحی لوگو به صورت مختصر می پردازیم.

 

الهام گیری

هر اثری که در حال حاضر می بینید ، صرفاً ایده ای است که در ذهن انسان بوجود آمده و با اشتیاق به زمینه ای که می خواهد در آن ایجاد کند ، از او الهام گرفته است ، اما الهام به طور اتفاقی و بخصوص در زمینه تحقیق به وجود نمی آید. سایتهای زیادی وجود دارند که از جمله خدمات ارائه می دهند:ین سایت در زمینه طراحی آرم بسیار مشهور است ، که توسط هزاران طراح از سراسر دنیا به اشتراک گذاشته می شود. از معروف ترین طرح های بین المللی در صفحه اصلی الهام بگیرید و به نمایش بگذارید. سایتی است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند زیرا فرصتی برای نمایش بهتر طرح ها و ارائه خدمات به دیگران را ارائه می دهد.

  • nofis98292 nofis98292
  • ۰
  • ۰

طراحی لوگوی خلاقانه

طراحی لوگوی خلاقانه شرکت شما بسیار مهم است، چون اولین چیزی که از شرکت شما در جهان است و مشتری شما هنگام بازدید از وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی یا محصول شما می بیند طراحی منحصر به فرد و منحصر به فرد لوگو است. همچنین سریعترین راه برای یادآوری افراد در زمینه تجارت شماست. این هویت تجاری و بصری است که به کلیه کانال های بازاریابی متصل می شود ، به آنها روحیه واحدی می بخشد ، به مشتری این احساس را می دهد که به شرکت شما و محصولات شما اعتماد نماید.

 

من به عنوان یک گرافیست  مستقل اغلب مشتریانی را می بینم که از شروع یک هویت برند برای یک شرکت جدید سردرگم شده و سوالات زیادی درباره لوگوی مناسب برای تجارت خود دارند؟ از نظر نوع آرم؟ و رنگهایش؟ ساختن یک هویت تجاری؟ محتویات هویت تجاری؟

 

 بنابر این موارد زیر برای شما توضیح می دهد که آرم چیست؟ چگونه لوگو طراحی می شود؟ چه نوع آرمهایی طراحی می کنم؟ ما همچنین در مورد مهمترین اصولی که باید هنگام طراحی یک آرم حرفه ای مورد توجه قرار گیرد ، یاد خواهیم گرفت و به شما نشان می دهیم که هویت برند در حال حاضر یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکتها است.

 

هر سازمان ، شرکت یا سازمان تجاری که تأسیس شود ، هدف اصلی آن بازاریابی یک محصول یا چندین محصول یا حتی پشتیبانی از یک ایده خاص یا ایجاد یک ارزش است و برای رسیدن به هدف اصلی و برقراری ارتباط با هدف ، نیاز به ایجاد یک استراتژی بازاریابی دارد که واسط برای شناسایی هویت تجاری است که آن را از هم متمایز می کند.

طراحی لوگو:

قبل از شروع صحبت در مورد طراحی آرم ، به شما نشان می دهم که چه لوگو طراحی می کنیم و هدف اصلی طراحی لوگو چیست؟

 

لوگو چیست:

تصویری از یک شخص ، شرکت ، سازمان ، محصول یا حتی ایده ای که صورت یک نماد در آمده و از طریق آن شناخته می شوید.

 

ها:

طراحان گرافیک آرم ها را به 3 نوع اصلی تقسیم می کنند

 

Icon :

این فقط یک سمبل یا ایموجی مانند Nike یا Vodafone است. این نوع آرم ها معمولاً در مراحل پیشرفته گسترش و تبلیغ برند است زیرا کافی است فقط یک علامت چک را روی هر محصول ورزشی ببینید تا یاد بگیرید که نایک است.

متن:

هرگونه نوشتن نام شرکت به صورت متن و به آن تایپوگرافی گفته می شود و نمونه هایی از آرم شرکت سامسونگ یا طراحی آرم سونی و کانن برای دوربین ها و آرم شرکت ایران خودرو نیز از آن دسته هستند.

طراحی یک آرم در خوشنویسی فارسی و یک آرم تایپوگرافی فارسی امری ویژه برای تنوع و غنای رسم شخصیت های لوگوهای فارسی است

 

نماد + متن:

 محبوب ترین انواع طراحی لوگو است و رایج ترین آن جایی است که شامل یک نماد یا نقاشی رسا است که معمولاً فعالیت شرکت را بیان می کند و به صورت کتبی به نام شرکت اضافه می شود تا آنها را شناسایی کند و در برخی موارد نیز شعار یا Tagline را اضافه می کند تا بیشتر فعالیت شرکت و هدف آن مشخص شود.

اما چرا آرم ساخته شده است؟ با استفاده از یک مارک ، پرچم ، نماد یا امضا ، یک آرم برای شناسایی ساخته می شود. این آرم شخصیتی از شرکت شما یا هویت سایت شما و یک کلید برای ایجاد یک احساس خوب در مشتریان است زیرا این یک ماده بازاریابی است که برند شما را تثبیت می کند و اهداف و دیدگاه شما را بیان می کند.

 

 اگر می خواهید یک شغل یا یک سازمان تجاری قوی ایجاد کنید ، این لوگو باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد ، زیرا یک لوگو به خوبی طراحی شده می تواند در صورت ساده ، برجسته و قابل درک ، طرفداران بسیاری را برای شما به ارمغان آورد.

 

هنگام طراحی یک لوگو چه ملاحظاتی باید داشت؟

نکاتی وجود دارد که من هنگام طراحی آرم برای یک سازمان یا شرکت در نظر می گیرم ، از جمله:

 

اولین هدف من در هنگام طراحی یک آرم ایجاد تصوری جذاب بر روی مشتریان خود و پیوند ذهنی آن به شرکت شماست.

اطمینان حاصل کنید که آرم به بهترین شکل ممکن شغل شما را نشان می دهد.

فکر می کنم قبل از شروع اجرای آرم در احساسات و ایده هایی که توسط کسانی که به آرم نگاه می کنند در نظر گرفته شود.

چگونه آرم روی محصول ظاهر می شود؟ و چگونه در تبلیغات و کلیه مطالب و انتشارات بازاریابی ظاهر می شود.

من تمام این موارد را هنگام طراحی لوگو فکر می کنم تا نتیجه نهایی یک آرم مشخص برای شرکت یا سازمان شما باشد.

 

اصول طراحی گرافیک در طراحی لوگو چیست؟

هر نوع آرم باید دارای ویژگی های زیر باشد که در هنگام طراحی آرم توسط طراح از راه دور در مورد توجه قرار گیرد این ویژگی ها را می توان در نکات زیر توضیح داد:

 

طراحی آرم باید مشخص باشد و با طراحی هر آرم هر موسسه دیگری اشتباه گرفته نشود.

طراحی لوگو عملی است و می تواند بدون استفاده از ایمنی آن در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

برای استفاده در اندازه های مختلف ، کوچک یا بزرگ ، بدون اینکه روی دید آرم تأثیر بگذارد.

این آرم هنگام چاپ شکل و مشخصات کلی خود را حفظ می کند.

هویت تجاری:

ایجاد هویت برند برای شرکت ها یکی از مهمترین عوامل موفقیت در زمان ما است ، اما چه مؤلفه هایی از هویت برند است که من برای مشتریان ارزشمند خود طراحی می کنم بسیاری از موارد ،در ذیل آمده اما محدود به آنها نیست

 

محتوای هویت تجاری:

کلیه نشریات و مقالات مکاتبات را طراحی کنید

طراحی پاکت نامه ها و کارتهای شناسایی برای کارمندان درون سازمان

طراحی وب سایت

طرح های رسانه های اجتماعی

لباس و لباس کارمندان ، کارمندان ، وسایل نقلیه موسسه را طراحی کنید

هنگام طراحی یک هویت تجاری ، رنگ هایی را در نظر می گیریم که با آرم سازمان مطابقت دارد.

  • nofis98292 nofis98292